.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
توصیه باهنر به یونسی
نائب‌رئیس مجلس درباره اظهارات اخیر یونسی که با واکنش مقامات عراقی نیز روبرو شد، اظهار داشت: متاسفانه جمله آقای یونسی این مسئله را به ذهن متبادر می‌کند که ایران در حال کشورگشایی است که ما این مسئله را تکذیب می‌کنیم.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس، محمدرضا باهنر دبیرکل جبهه پیروان در نشست خبری که عصر امروز (دوشنبه) در محل جامعه مهندسین برگزار شد، با بیان اینکه رقابت درون تشکیلاتی بین اصولگرایان طبیعی است، گفت:‌اصولگرایان در نهایت باید به یک لیست برسند.

باهنر در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران تصریح کرد: لاریجانی را نمی‌توان در طیف اصلاحات گنجاند و قرار هم نیست اصولگرایان با آقای لاریجانی به رقابت بپردازند.

نائب‌رئیس مجلس درباره اظهارات اخیر یونسی که با واکنش مقامات عراقی نیز روبرو شد، اظهار داشت: متاسفانه جمله آقای یونسی این مسئله را به ذهن متبادر می‌کند که ایران در حال کشورگشایی است که ما این مسئله را تکذیب می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین آقایان دقت کنند تا با حساب وکتاب حرف بزنند و اگر نمی‌توانند، تریبون مهم مشاور رئیس‌جمهوری را کنار بگذارند.

دبیرکل جامعه مهندسین ادامه داد: افرادی که سخنانشان انعکاس خوب رسانه‌ای دارند باید خیلی مواظب صحبت‌ها و واژه‌هایی که به کار می‌گیرند باشند چرا که شاید از روی بی‌توجهی و کم توجهی واژه‌هایی را به کار گیرند که در فضای بین‌الملل دارای بار باشد.

وی افزود: در مورد اظهارات ‌آقای یونسی برخی‌ها معتقدند ترجمه آن دقیق نبوده و البته من هم تردید دارم که آقای یونسی چنین قصدی را داشته باشد به نظرم خبط لسان بوده است.

باهنر با اشاره به ایران‌هراسی برخی از کشورها گفت: امروز متخصامین و رقبای ما مقوله ایران‌هراسی را دنبال می‌کنند بنابراین جمله‌ای که بخواهد در جهت این پروژه آنها به کار گرفته شود و بنزین بر روی آتش بریزد ظلم است.

وی با تأکید بر اینکه ما به تمامیت ارضی تمامی کشورهای دنیا احترام می‌گذاریم، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران اگر در مقوله‌ای ورود پیدا می‌کند به تقاضای رسمی حکومت‌هاست و ما بدون اذن حکومت‌ها حتی در حد آموزشی به خودمان اجازه ورود نخواهیم داد.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری خاطرنشان کرد: متأسفانه جمله آقای یونسی این موضوع را مبادر می‌کرد که ایران در حال کشورگشایی است که ما این را تکذیب می‌کنیم. بنابراین آقایان دقت کنند که بدون حساب و کتاب حرف نزنند و اگر هم می‌خواهند اینگونه حرف بزنند لااقل تریبونی و مشاوری رئیس‌جمهوری را تحویل بدهند و هرچه دلشان می‌خواهد بگویند.

وی درباره ائتلاف اصولگرایان و اصلاح‌طلبان نیز خاطرنشان کرد: ما از حضور پررنگ و شاداب اصلاح‌طلبان در انتخابات پیش رو استقبال و حتی از آنان برای حضور نیز دعوت می‌کنیم اما حضور در انتخابات برای همه فعالان سیاسی شرط دارد و آن التزام به قوانین، قانون اساسی و قبول فرآیند انتخابات است. برخی‌ها گفته‌اند که باهنر برای اصلاح‌طلبان شرط گذاشته است، خیر اینگونه نیست بلکه من می‌گویم که نظام برای همه شرط گذاشته و این شروط را نیز گفتم.

باهنر با تأکید بر اینکه من معنای ائتلاف اصولگرایان و اصلاح‌طلبان را نمی‌دانم گفت: اگر اصلاح‌طلبان و اصولگرایان با هم ائتلاف کنند آنگاه در انتخابات چه کسی با چه کسی قرار است رقابت کنند و یا به تعبیر دیگر مردم باید به چه کسی رأی بدهند بنابراین اعتقادی به ائتلاف با اصلاح‌طلبان ندارم.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی در مورد مسائل شیراز و ماجرای علی مطهری نیز گفت: آقای مطهری هم بعضاً‌ یک حرف‌ها و رفتارهایی دارند که غیرمعمول است شبیه رفتارهایی که «طرف داد می‌زند پلیس بیا من را بگیر» بنابراین اگر آقای مطهری بیشتر رعایت کنند هم برای خودشان و هم خانواده ایشان بهتر است.

وی اضافه کرد: ما در هر صورت هر نوع حرکت و رفتار خلاف قانون از هر مرجعی را محکوم می‌کنیم و قابل تعقیب قضایی می‌دانیم اما سیاسیون نیز باید رعایت حال مخاطب را داشته باشند.

با هنر تصریح کرد: ما همواره در طول دوران فعالیت سیاسی‌مان شاهد این اتفاقات بودیم و بارها در دوران اصلاحات این فضاها را مشاهده کردیم به گونه‌ای که وقتی آقای ناطق می‌خواست در مسجد دانشگاه تهران سخنرانی کنند مسئولان درب نمازخانه را قفل کردند و آقای ناطق مجبور شد بر روی چمن‌ها نماز بخواند اما علی‌رغم همه اینها ما این رفتارها را همواره دیده‌ایم و مرتباً محکوم کرده‌ایم.

باهنر در پاسخ به این پرسش که اگر با خود شما چنین برخوردی صورت بگیرد شما چه واکنشی خواهید داشت، گفت: من نمی‌گذارم با من این برخوردها شود یعنی در جمعی نمی‌روم که یک حرفی بزنم و این برخوردها با من صورت گیرد.

وی در مورد ائتلاف اصولگرایان جریان سنتی با جریان پایداری نیز تصریح کرد: از نگاه من میدان رقابت در سال آینده دارای سه حالت خواهد بود، نخست رقابت بین اصولگرایان و اصلاح‌طلبان، دوم رقابت بین اصلاح‌طلبان، اصولگرایان و اعتدال‌گرایان و حالت سوم که البته احتمال آن ضعیف‌تر از دو مورد قبل است رقابت بین اصلاح‌طلبان تند، اصلاح‌طلبان معتدل،‌اصولگرایان تند و اصولگرایان معتدل، اما باید در نظر داشت که اصولگرایان در هر سه حالت با اصلاح‌طلبان ائتلاف نخواهند کرد و در حالت آخر نیز ما با اصولگرایان تند، اصلاح‌طلبان معتدل و اصلاح‌طلبان تند نیز به رقابت خواهیم پرداخت.

باهنر در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه شما به نوعی جریان آقای لاریجانی را قبول ندارید، گفت: بحث من درباره آقای لاریجانی شبیه آقای ناطق است یعنی آقای لاریجانی یک ظرفیت بزرگ و مؤثر برای جریان اصولگرایی است. بنابراین اگر کسی بخواهد آقای لاریجانی را مورد ارزیابی قرار دهد اصلاح‌طلبان نمی‌توانند در این تقسیم‌بندی و ارزیابی از لاریجانی برای خود ردا و لباسی بدوزند و اصولگرایان نیز قرار نیست با لاریجانی در یک جایی رقابت کنند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین ادامه داد: رقابت درون‌تشکیلاتی بین اصولگرایان طبیعی است اما این رقابت باید در نهایت به یک لیست منجر شود و این سیاست راهبردی را ما تعقیب خواهیم کرد.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره جبهه پایداری نیز گفت: جبهه پایداری دارد معتدل‌تر می‌شود بنابراین ما نیز رقیبی به نام اصلاح‌طلبان داریم و این رقیب بین ما و جبهه پایداری مشترک است. بنابراین احتمال ائتلاف بین جامعه اصولگرایی وجود دارد و چشم‌انداز ما ائتلاف صد در صدی است.

وی درباره پول کثیف که چندی پیش از سوی وزیر کشور (عبدالرضا رحمانی فضلی) مطرح و با واکنش رئیس مجلس شورای اسلامی (علی لاریجانی) مواجه شد، گفت: وزیر کشور خودشان صحبت‌شان را اصلاح کردند و این نوعی تذکر حراستی بود.

وی افزود: برخی‌ها صحبت‌های آقای رحمانی فضلی را اینگونه برداشت کرده بودند که پول کثیف در انتخاب‌های گذشته نیز وجود داشته است که البته این از سوی وزیر کشور اصلاح شد اما به هر حال در هر فضایی ممکن است پول کثیف ورود و افراد را وامدار خود کند.

باهنر خاطرنشان کرد: انشاالله در آینده‌ای نزدیک جلسه مجلس شورای اسلامی با عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور درباره موضوع پول کثیف برگزار خواهد شد.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسی در پاسخ به این پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه برنامه مجمع تشخیص مصلحت نظام برای سال آینده چه خواهد بود و چه مواردی را در دستور کار خواهد داشت گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام در سال ۹۴ سیاست‌های کلی حاکم برنامه ششم را در دستور کار دارد که باید تدوین این برنامه به گونه‌ای صورت گیرد که دولت بودجه سال ۹۵ را بر اساس برنامه ششم تنظیم کند.

وی در مورد طرح رسیدگی به دارایی مسئولان نیز گفت: وضعیت مالی و حقوقی مسئولان طبق اصل ۴۲ قانون اساسی است اما دلیلی که سبب شد این موضوع کمی به درازا بینجامد گسترده شدن کار است بنابراین این طرح به کمیسیون تخصصی برگردانده شد اما انشاالله در اوایل سال ۹۴ این طرح به نتیجه می‌رسد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد طرح قانون انتخابات اظهار داشت: تقریباً بیش از سه چهارم قانون تصویب شده و فقط یک چهارم باقیمانده است که این موضوع نیز در سال ۹۴ به اتمام خواهد رسید.

باهنر ادامه داد: با نظر مقام معظم رهبری نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی به مجمع تشخیص مصلحت نظام واگذار شد بنابراین برای حسن اجرای سیاست‌های کلی یک کمیسیون نظارت به راه انداختیم که در این کمیسیون معاونان سه قوه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و تعدادی از اعضای مجمع حضور دارند.

وی در ادامه در پاسخ به پرسش خبرنگار اصلاح‌طلب مبنی بر اینکه جبهه پایداری همان طیف احمدی‌نژاد است، گفت: اینکه بگویید جریان پایداری طیف احمدی‌نژاد هست درست نیست چرا که در این طیف هم افرادی وجود دارند که در مسئله خانه‌نشینی آقای احمدی‌نژاد حتی تندتر از ما (اصولگرایان) موضع‌گیری کردند.

باهنر خاطرنشان کرد: ما نمی‌توانیم تمام کسانی که در دولت نهم و دهم بودند را به حلقه انحرافی گره بزنیم چرا که بسیاری از این افراد همان ابتدا اعلام برائت کردند البته انحراف همچون فتنه خط قرمز جریان اصولگرا است.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه ما بعضاً به مواضع جبهه پایداری نقد داشته‌ایم، گفت: در اوایل تأسیس جبهه پایداری بود که ما معتقد بودیم این جبهه یک جبهه تندرو است و اعضای این جبهه نیز ما را اصلاً اصولگرا نمی‌دانستند اما حالا اعضای جبهه پایداری به ما می‌گویند که ما معتقدیم شما کاملاً اصولگرا هستید بنابراین همانطور که گفتم جبهه پایداری معتدل شده است.

وی در مورد مجلس خبرگان رهبری و ریاست آیت‌الله محمد یزدی در این مجلس اظهار داشت: در رابطه با مجلس خبرگان باید کمی فضا عوض شود یعنی شأن مجلس خبرگان خیلی بالاتر از این است که ما بگوییم این مجلس دست این طیف افتاده یا آن طیف افتاده است.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مسائل جناحی و سیاسی در مجلس خبرگان رهبری معنایی ندارد و رقابت خبرگان کاملاً درون تشکیلاتی و عاری از گرایش‌های ادبیات سیاسی است. من همینجا از این فرصت استفاده می‌کنم و ریاست مجلس خبرگان رهبری را به آیت‌الله محمد یزدی تبریک می‌گویم و از اعضای مجلس خبرگان به دلیل این انتخاب شایسته تشکر می‌کنم.

وی در پایان، گفت: جامعتین یکسری باید و نباید اصولگرایی را همچون گذشته تدوین کرده و این باید و نبایدها که مورد تجدید نظر قرار گرفته است در سال آینده منتشر خواهد شد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.022 seconds.